15 iunie 2008

Vântul ştie. Ploaia. Muzică

În seara asta muzica tace, a venit timpul ca vântul, un prieten vechi de-al meu, să-mi mai povestească. Zice că astăzi a plouat şi că s-a făcut răcoare, dar nu foarte, ci suficient cât să mă simt eu bine. Ştie că astăzi am muncit ca apucata şi că sunt teribil de obosită. Ştie că n-am mai cumpărat de mult o carte, ştie că n-am mai descoperit niciun CD interesant de ani. Ştie că la mine în cameră e dezordine şi ştie că mă enervează absurditatea. Ştie...

O ploaie superbă, de un sfert de oră, după ce am publicat articolul în care puneam un pariu că va ploua. Vreau să câştig căştile astea. Sau astea. Sau amândouă. Revenind, nu m-a bucurat faptul că ploua după ce eu spălasem geamurile de la balcon. Dar din birou se vedea cerul senin. Iar mie îmi plac la nebunie ploile cu soare, de vară.

De câteva zile încoace, ascult o melodie... ciudată prin acordurile trompetei armonizate impecabil cu cele ale sintetizatorului. E acea melodie pe care o înţelegi cu adevărat doar noaptea, când singura lumină din jurul tău e cea a monitorului şi vezi pe geam cerul negru de noapte, uşor de vară. Iar la sfârşit, după ce ţi-ai pus toate întrebările existenţiale pe care ţi le puteai pune, o chitară, minunată chitară, vine şi răspunde atât de simplu, atât de sofisticat.

Ieri ascultam Ella Fitzgerald şi mă gândeam că e atât de bine să dormi cu jazz şi nu-jazz în boxe. Chestie pe care probabil o voi şi face, pentru că Ella Fitzgerald este una dintre cele mai bune soliste de jazz. Bine, în playlist poţi să adaugi şi ceva Sade, poate şi Aretha Franklin, Tracy Chapman, B.B. King, Diana Krall. Dacă vrei să te întreci cu timpul, aruncă în lista de melodii şi Katie Melua - Learning The Blues, e o melodie superbă.

O să vă mai scriu de muzică, am despre ce să vă povestesc la nesfârşit. Îmi trebuie energie. Sau, şi mai bine, un RedBull. Ca să rezolvăm problema.
De data asta, a fost să fie să fie jazz. Mâine... Cine ştie?!


Tracy Chapman - This Time/Crossroads [1989]

Vă pun melodia asta pentru că este superbă şi, evident, vreau să o ascultaţi. E tristă. De data asta nici eu nu mă simt bine.


Protassov & Kinski - Eastern/Lounge For Lovers [2006]

Asta-i melodia de care vă povesteam în articol. Ascultaţi-o noaptea, aşa veţi înţelege de ce şi cum.

Niciun comentariu: