11 noiembrie 2008

Chatterie

De ceva vreme încoace, sunt într-o totală lipsă de chef. Lipsă de chef de orice, mai puţin de plimbat, de băut cafea, de stat de vorbe, de plimbat iarăşi, de mers la Eminescu sau la Cărtureşti şi savurat mirosul ăla de cerneală proaspătă.

Habar nu am dacă e de la iarna care vine. Sau de la faptul că am o săptămână în care am treabă cât pentru două luni. Sau de la faptul că sunt în acea perioadă a anului în care nu îmi găsesc muzica. Nu ştiu câţi dintre voi cunosc starea asta: nu îţi găseşti locul în casă, lumea te mută de colo colo - "stai în drum" -, când ţi-e prea firg, când ţi-e prea cald.
Parcă ar merge U2, dar mai bine lasă Coldplay, deşi nici asta nu ar merge ca Suzanne Vega, dar poate poţi s-o laşi pe Tracy Chapman, asta dacă te-ai plictisit de Norah Jones. Dacă nu, vezi Moloko sau Goldfrapp, treacă de la noi, deşi nu ar strica nici un Porcupine Tree, dar - deocamdată - lasă-l pe Gotye. Dar Parov Stelar s-ar potrivi de minune, dar lasă mai bine Priscilla Ahn, care nu-i atât de mişto cum e Amos Lee, dar decât nimic, mai bine Ingrid Michaelson. Camera Obscura? Nu, Carla Bruni. Sau The Doors lângă ceva Pink Floyd. Lângă care poate să stea şi Nightmares On Wax şi Cafe Del Mar. Deşi Gianna Nannini stă bine lângă Morcheba. Gotan Project nu are nimic lângă Bond, iar Otros Aires stă bine lângă Gary Jules.

Asta mi se întâmplă atunci când nu pot să ascult ceea ce e cel mai bun pentru vremea asta. Când nu găsesc atmosfera potrivită care să mă facă să uit că afară e iarăşi frig. Când nu mai găsesc cartea pe care o vreau. Sau când nu mai găsesc treapta de volum. Când nu mai găsesc acel miros. Şi acel gust.

Je veux des chansons en français. Et son arôme. Et du café.

In-Grid - Un Homme Et Une Femme/La Vie En Rose [2004]

2 comentarii:

Anonim spunea...

Hai ca m-a prins si pe mine. Asteptam de dimineata in statie, scoteam aburi pe gura si umblam pe mp3 player, cautam posturi de radio si melodii care sa mearga cu dimineata asta.
Si a intrat "Tu es foutu". Nu pot sa-mi explic, dar mergea perfect cu frigul si atmosfera. Ma imaginam cu fular la gat, mancand un croissant la o cafenea frantuzeasca privind nametii. :))

Anca Sandu spunea...

Deci nu sunt nebuna :D
Zi-mi ti mie ca timbrul ei nu se potriveste perfect cu atmosfera de... fular!

Nu stiu daca se mai gaseste pe la noi "La Vie En Rose", dar daca il vezi, cumpara-l. Merge de un milion de ori mai bine cu iarna decat "Tu Es Foutu" ;)