26 noiembrie 2008

Mon Dieu!

Zilele astea trebuie să scriu nişte materiale în franceză şi, credeţi-mă, crimă mai mare ca asta nu există.
Pentru că tastatura franţuzească e Azerty, şi nu Qwerty. Pentru că ai şapte mii de tilde şi de accente şi de apostrofuri-apostroafe care trebuie puse din tasta potrivită. Ca să pui un puct îţi trebuie şi Shift. NU am găsit încă unde e semnul întrebării.
Pentru că o chestie pe care, în mod normal, aş fi făcut-o în maximum 20 de minute, am făcut-o într-o oră.
Pentru că e chinul naibii să te apuci să îi înţelegi pe francezi, care oricum complică totul inutil.


Afară e prea frig, iar cerul are nişte nuanţe cel puţin ciudate. Parcă ar da să iasă Soarele, dar e totul prea greu şi prea gri, iar pe jos e ud, ceea ce înseamnă că a fost ceaţă, ceea ce înseamnă că a fost foarte frig.

Arată de parcă ar fi 5 dimineaţa vara. Şi eu nu sunt acolo.

Mandalay - Kissing The Day/Empathy [1998]

4 comentarii:

Cetateanul Popescu spunea...

Franceza e o limba eleganta.. da' grea a dreaq! Stiu bine, tatal meu a fost prof de franca si a fost prima limba straina in care am vorbit / scris.

Cand am de scris ceva atat de "accentuat" intr-o limba in care scriu rar, eu obisnuiesc sa alcatuiesc prima varianta fara a ma sinchisi de amanunte precum e-urile si a-urile cu liniute. Cand totul e gata, le introduc o data la inceputul textului si apoi cu copy/paste le trec la locurile lor.

Pentru limbile in care scriu des deja mi-am facut shortcut-uri de tastatura in word.

Bafta!

Anonim spunea...

Poti sa iei un corector de text. Il scrii fara accente si el ti le schimba unde e nevoie.
Bafta

nicdan spunea...

Sau poti sa iesi la o plimbare!

Anca Sandu spunea...

Popescu, moi, j'aime le français!

Vorbesc si scriu de mana cu cea mai mare placere, dar sa nu ma pui sa scriu la computer, ca...
In seara asta urmeaza tura a doua.

Bodgan, eu vreau sa si invat cum sa scriu, pentru ca treaba asta cu materialele in franceza e de durata.

Nicdan, esti cel mai intelept om pe ziua de azi.
Imi dai tu timp sa ies la plimbare?...