2 august 2008

Jurnal de calatorie - partea a V-a

Ziua de astazi a fost cea mai palpitanta dintre toate.
Am plecat din Loano, o statiune foarte saracacioasa de pe Riviera Ligurica, unde hotelul nu avea nici macar aer conditionat. A fost o noapte horror, dar trecem peste. La micul dejun, traditionalele croissante si cafele. Plus un cutit nespalat.

Rinita mea, pe care nu o stiam atat de acuta, m-a lovit in pifometru fix cand nu trebuia. In fine.

Monaco. C’est superb. C’est magnefique.
Ii inteleg pe ce care merg acolo. Statul nu e foarte bogat in monumente culturale, dar arhitectura face toti banii. Povestile alea cu preturile din Monte Carlo sunt doar niste mituri. Apa minerala e mai ieftina ca in Verona sau Venetia. La imobiliare, in schimb, nu am avut timp (a se citi “curaj”) sa ma uit.
Pentru ca soferii sunt idioti, pentru ca Mihaela Rosca – tipa care ne este ghid – nu are nci cea mai mica aplecare spre meseria asta si pentru ca ii lipseste cu desavarsire spiritul organizatoric, nu am apucat sa vad Gradinile Exotice, desi erau in program. Deci trebuie sa ma intorc si la Monaco. Bine, nu ma supar, da’… Era in program, ce mama dracu’!
Cat despre Muzeul Oceanogafic, iti trebuie o zi numai pentru el. Chiar ca trebuie sa ma intorc. Trebuie.

Still puttin’ on the Ritz.

Pisa. Soferii sunt tembeli. Turnul se vedea in stanga, iar ei, in loc sa o ia in respectiva directie, merg, si merg, si merg, si mai fac si la dreapta. Nu am apucat sa urc in turn, nici sa intru in Baptisteriu, si nici in Dom. Ca atare, am ajuns acolo doar ca sa cumpar niste magneti de frigider si niste ghiduri turistice, unul cu Italia si altul cu Turnul din Pisa.

Sa detaliez povestea cu ghida si soferii.
Mihaela Rosca nu e nici fraiera, nici proasta (a terminat Teologia). E extrem de timorata.
Cineva din grup, avand probleme mari cu stomacul, a avut nevoie la toaleta (de asta e nasol cu autocarul, mananci si faci pishu pe unde apuci). Ca atare, altcineva din grup s-a dus sa le ceara soferilor sa opreasca. Replica lor a fost, citez:”Oprirea e in program?”

M se pare inadmisibil ca soferii sa iti faca programul tie, tu fiind ghid si lider de grup. Oi fi eu defecta (ceea ce sunt), dar totusi, sunt 40 de oameni care nu prind o cina platita, care intra in costul excursiei, pentru ca tu, de sofer ce esti, nu ai harta si nici nu ii lasi pe cei care mai stiu traseul sa te ajute. HUO!
V-am mai spus ca ghida nu poate sa lege doua fraze? Cred ca da. Devine din ce in ce mai greu, penrtu ca se presuspune ca tre’ sa si inteleg ceva din ceea ce vad. Fix asta nu se intampla. Am ajuns sa imi cumpar carti pe care sa le citesc seara la hotel. Ce va e in neregula Si se va termina urat. Credeti-ma.

P.S.: Sa nu apelati la agentia Cara Travel. Asta daca nu cumva aveti un blog unde scrieti si duceti lipsa crunta de subiecte. Sac!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Si eu am avut probleme mari cu aceeasi agentie, e adevarat ca pe alta destinatie si acum cativa ani. Poate e doar o coincidenta!
Oricum, desi ai un spirit critic foarte ascutit, care are farmecul lui, nu te indispune si extrage din toata povestea locurile si impresiile pe care ai tot timpul din lume sa le revezi in alte conditii! Calatorie placuta in continuare!

Anca Sandu spunea...

Nu e doar o coincidenta. Cteste partea a VI-a!