17 august 2008

Ooooooo, Mangalia!...

Şi tocmai când credeam că nu am nimic de făcut şi butonam disperată telecomanda, dau peste TVR 2, care transmitea live Cocktail Callatis, emisiune prezentată de minunatul, fabulosul, încântătorul Gabriel Cotabiţă şi de încă o doamnă al cărei nume nu l-am aflat.
Şi aici începe problema. Numele niciunei trupe nu a fost afişat de-a lungul emisiunii (atât cât m-am uitat eu, şi cred că m-am uitat la mai mult de jumătate). Şi nici numele prezentatorilor. Noroc că-l ştiam eu pe Cotabiţă, că altfel...

Ştiam eu că avem artişti! Şi spun asta pentru că am văzut câteva performanţe absolut uimitoare. Să nu credeţi că n-a fost şi playback, Doamne fereşte!, dar s-a cântat foooarte bine.
Cel mai mult mi-au plăcut Nu-ştiu-cum-Girls (din vina TVR-ului nu le-am reţinut numele!), care au cântat un alternativ foarte bine aşezat, matur, temeprat. Ele - tinere, din câte am înţeles solista tocmai împlineşte 17 ani. Şi tot ea, solista, are o voce excelentă. Păcat că idioţii de la Sunet nu i-au dat drumul la microfon la prima piesă, s-a auzit numai pe cele ambientale. Chiar şi aşa, s-a văzut că are o voce minunată. Şi, foarte important, SINGURA solistă care nu a apelat la celebrele formule "mânuţele sus", "gălăgie multă vreau să aud", "Mangalia, vă iubesc!", "România, vă iubesc!". Şi publicul a aplaudat-o îndelung. Sublim.
A mai fost o formaţie de patru tenori, care au cântat şi ei - la rândul lor - excelent.
Andra a avut cel mai lung recital din tot ceea ce am văzut eu. Îmi confirm părerea că este una dintre cele mai bune voci pe care le-am avut, le avem şi le vom avea vreodată. Mai sunt câteva, dar nu voi intra acum în detalii.

Vă spuneam că s-a făcut şi playback. Mai puţin ca de obicei, dar s-a făcut. Încep CU COborâtele din Rai, Shock. S-au zbânţuit, coregrafia bună, nimic de zis. Dar se chinuiau, săracele, să cânte de ziceai că le omoară careva. Le-am mai văzut, din pură întâmplare, la MTV. Atunci mi-am violat urechile. Eu, mie. Şi am zis că nu mai fac asta. Se mai întâmplă.
Două tipe, machiate cu tot fondul de ten pe care îl găsiseră în Mangalia plus Constanţa plus Bucureşti, ce aveau numele de "Ladies' Paradise". Kitchios îmbrăcate, cântec urât, voci ascunse după negativ.
Giulia - aceleaşi comentarii.

Prezentatorii, pe de altă parte - am mai zis şi mai zic -, excelenţi. Lăsând la o parte simpatia mea pentru Gabriel Cotabiţă, îmi confirm părerea că este un entertaienr înnăscut, un cântăreţ excelent, un om căruia îi face mare plăcere să descopere talente, un minunat orator.
Cît despre prezentatoare, pe care nu ştiu cum o cheamă, numai de bine. Observaţii la locul lor, sigurul lucru de spus e că folosea - şi ea - formulele gen "Mânuţele sus! Nu vă aud. Mai sus!". A, şi încă ceva, seamănă izbitor de mult cu Alina Sorescu.

Şi ca să vă mai zic o dată de Gabriel Cotabiţă, melodia mea preferată:

Gabriel Cotabiţă & VH2 - Trece Vremea

2 comentarii:

Anonim spunea...

Hm , dragut articol.Era vorba de Blaxy girls , la acele fete care au cantat superb.Cat despre prezentatoare ,daca nu a fost o ironie cumva , e chiar alina sorescu.

Anca Sandu spunea...

Iti multumesc pentru aprecieri!
Retinusem eu ceva de genul asta, dar decat sa zic vreo prostie, mai bine tac. Sau nu scriu, dupa caz.
Nu, nu era vreo ironie. Numai ca pe Alina Sorescu o stiam roscata si/sau bruneta. Acu' o stiu si blonda. Si nu-i sta rau deloc!