17 iulie 2008

De ce?

Mi-am tot pus întrebarea asta, fără să găsesc vreodată un răspuns. M-a chinuit, mă chinuie. Nu renunţ. Sunt masochistă. Dor răspunsurile.

A fost o vreme când am încetat să le mai caut. Levitam, pur şi simplu. N-a fost bine, căci apăreau, în fiecare zi, întrebări cărora ştiam că nu le voi găsi răspuns. Şi mă chinuia chestia asta. Am rezistat, dar nu foarte mult.

Până şi cea mai simplă armonie mă face să (mă) întreb. Devine obositor. Şi iar mă gândesc să renunţ. Sunt un loser dacă renunţ? Şi dacă da, ce?

De ce?

Cândva, demult, ajunsesem într-o fază în care nu mai voiam răspunsuri. Dureau al naibii de tare. Oricât aş fi eu de masochistă, era prea mult. Şi, în continuare, nu vreau să am anumite răspunsuri. Nu m-ar ajuta nici pe mine şi nici pe ceilalţi. Nu, nu aş descoperi teleportarea şi nici secretul experimentului Philadelphia. Einstein nu s-ar naşte a doua oară (deşi cred că i-ar plăcea să vadă progresele tehnologice...) şi nici nu s-ar rupe Pământul în două.
Pentru mine, însă, ar fi nişte... ceva-uri căutate, care dor când sunt găsite, care valorează enorm. Sunt masochistă.

De ce?

De ce nori, de ce ploaie? De ce soare, de ce fericire? De ce frunze, de ce verde? De ce noapte, de ce zi? De ce acord, de ce armonie? De ce linişte? De ce vorbe? De ce muzică?

Gotan Project - La Viguela/Lunatico [2006]

P.S.: Ştie cineva ce înseamnă "viguela" în spaniolă? Dacă da, ce??

2 comentarii:

Cetateanul Popescu spunea...

Viguela (cu umlaut pe u) e o localitate in Cuba, din cate am vazut eu.

Anca Sandu spunea...

Aha. Problema e ca nici nu e in dictionar, ca l-am cautat. Iar in melodie, din cate am dedus eu, nu pare sa fie vorba de un oras.

Oricum, multumesc!